Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Monday, October 8, 2012

The Trouble with Us is...

I dont know what went wrong the other night, tapi bila u sebut kata nak hantar i balik cheras, i betul2 naik angin. As if u memang tak nak i ada kat sebelah u, tak nak i tolong bisnes u etc etc. As if u memang tunggu masa nak hantar i balik cheras so that i wont bother u anymore. It all starts with a small matter, yang i rasa tak perlu dibesarkan. U were on the phone, i was asking for the receipt book meanwhile. Kecik je hal nye kan? Tapi kenapa i kena marah & macam i buat salah besar sangat, i tak tau.

I tak faham b, kenapa? U dah fed up dgn i, sampai benda kecik camtu pun u nak jerit kat i? U dah tak kuasa?

Marah b, memang i marah malam tu. Sebab dah berapa kali u halau i balik cheras. How many times do i have to tell u i tak nak balik sana? I kalau nak balik sana, i boleh balik sendiri, tak payah mintak u hantar, even jalan kaki pun i sanggup kalau i nak balik sana sendiri. But the point is, i nak ada dengan u. I nak stay by your side masa sekarang, masa u tengah susah. I tak nak u bersusah payah amik i kat cheras kalau u nak jumpa i. I nak tolong u apa yg i boleh, apa yg i mampu. Tapi u fikir i selfish, i pentingkan nak berkepit dgn u. No. I tak nak nanti bila u dah senang baru i ada dgn u. No. I nak ada dengan u from the start, from down below sampai nanti kita senang sama2. I tak nak just pakai duit u bila u dah senang, i nak tolong u, at least whatever i take from u i pun ada tolong keluar kudrat for it. Bukan saja2 pow duit u.

But then maybe intention i tak selari dengan tindakan i. Maybe i buat u rimas, i buat u rasa susah when i sebenarnya nak bantu u. I tak nak tengok u buat kerja sorang2. Tapi maybe i buat u rasa yg i ni beban, extra luggage that u have to carry along your daily job.

If u ever feel that way, im sorry.

I dengar u say sorry that night, but then masa tu i frust & upset bila u suruh i balik cheras. Dah tak ada tempat untuk i lagi kat sana. Tambah lagi masa tu u grip i kuat sangat, i nk lari dari u. I takut u pukul i. Cos the last time pun jadi masa dlm kereta. I tak nak jadi lagi. Especially bila u ckp u xnak pukul i. I fear for the worst.

Tapi the aftermath memang salah i. I tak mampu control perasaan i bila u off phone and just leave me ther. I mintak maaf sangat untuk tu.

Last but not least, i just nak u tau yang i nak ada dengan u sekarang. I tak nak biar sorang2 struggle. I tak nak duduk lepak while u do all the work sorang. Let me be there for you. Let me share the pain with you.

Panggil lah i apapun, yang i tau i want to be next to you. All the time. Susah, senang, i nak ada dengan u. I nak jadi peneman u sampai bila2. I mintak maaf sangat sangat atas apa yang i cakap kat u malam tu. I tak patut lukakan u macam tu. Salah i.

Apa pun yang i buat tiap2 hari, u sentiasa dlam kepala i, b.

Sentiasa.

Hanya u yang i selalu ingat, u yang i selalu mimpi, u yang i selalu rindu. Even seminit u tak ada, i rindu.

Only you.

No comments:

Post a Comment