Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Tuesday, October 23, 2012

A Woman's Worth

Is he worth it to fight for? At first, I thought he is. But after giving it a real deep thought and considering him being himself.. I don't think I'm going to fight that hard for him.

Why? If you ask me, I'm not really going to ask him to come back. What for? Why should I fight when he's comfortable there with his bunch of friends, right?

It's not that aku tak nak fight, or give up trying. It's just that aku tak fikir yang usaha aku untuk dia visible, or can be seen by him. Sebab, kalau dia nampak aku betul2 nak perbetulkan salah aku, maybe he'll reply my texts or even call me. Tapi tak ada apa2. And memang aku saja letak time frame seminggu untuk dia respond. Tapi tak ada. So I take it as he quits. Sensible? For me, yeah.

Kadang2 aku wonder, why am I still in this ridiculous, melodramatic rut?

Kenapa aku still biarkan diri aku dalam keadaan macam ni, sedangkan aku and everybody else know I can do better? Kenapa? Aku sendiri pun tak faham dengan diri sendiri. Aku selalu fikir, kenapa aku susah nak lepaskan dia pergi? Apa yang aku sayang sangat kat dia? And no matter how many times that question pops up in my mind, aku tak ada jawapan. Aku stuck.

People say; you don't need a reason to love someone.

Maybe.

Memang aku tak tau pun sebab apa aku sayang dia. And kalau boleh aku tak nak let go. Note, kalau boleh. Even after all the things yang jadi antara kitorang.

But then, bila aku fikir balik, aku rasa he doesn't give a rat's ass about it. Biar je. And aku rasa memang dia happy dengan kawan2 dia. Nobody controls him, tak ada sapa pun yang tegur apa dia buat kan. So I guess, biar la dia. Maybe bila  dia dengan aku, life dia tak fun. Dia tak ketawa, tak bergurau sampai gelak nak pecah perut. Dia tak happy macam mana dia dengan kawan2 dia. Takkan dia nak berkepit dengan aku when he can have all the fun in the world dengan kawan2 dia kan? Plus, dia pun selalu cakap, kawan2 priority dia. Siapa la aku ni, nak mintak lebih2. Girlfriend? Tunang? Do I even have a title/name in his life? Methinks not. Maybe just a person to stand beside him. Who knows?

Then again, since I'm not your everything, how about I be nothing at all to you?

Easier, no?

Bukan ke lagi senang kalau masa aku text2 dia hari tu, dia bagitau terus yang dia dah tak nak teruskan? Simple. One text. The end. Period.

Sebab aku pun dah tak rasa yang dia nak teruskan lagi dah. Why? According to my paranoid thinking.. Sebab dia pun boleh buat bodoh, as if takde pape jadi. As if dia single kan. So be it lah. Aku pun dah tak nak jatuhkan pride aku lagi sebagai perempuan, mintak2 sangat kat dia sedangkan dia tak peduli sikit pun. As if dia sorang je lelaki kat atas muka bumi ni. He should know better, yang aku takkan nak fight sangat untuk dia. Sebab apa? After all those things yang dah jadi, dia nak aku fight for him oh so full-heartedly ke?

Think again.

Aku rasa maybe its better if we are apart. Sebab aku tak rasa aku mampu nak tahan lagi perangai baran dia, maki, pukul.. Even kalau tak pukul pun, dia tetap akan berkasar dengan aku. I don't think he knows his strength. Dia rasa macam tak kuat, tapi aku rasa macam mana dia tak tau. And then those words.. Those sharp, penetrating words yang akan keluar bila dia naik angin. Especially bila aku tengah broke. Memang dibuat macam sampah masyarakat. As if aku ni hina sangat sebab tak ada duit. Aku ingat lagi apa yang dia cakap. Penniless. Fuh, aku tak tau macam mana aku boleh bertahan lama dengan dia. It is such a mystery.

The best part yang buat aku tak nak fight untuk dia is, perangai mata keranjang dia. Those girls! Aku tak tau apa sebenarnya niat dia, penuhkan akaun Facebook dia dengan perempuan. Seriously, aku tak tau apa akan jadi kat Facebook aku kalau perangai dia ada kat aku. Full with cute & good looking guys. Will he feel intimidated? I wonder.. Tapi aku rasa, daripada aku sakit hati tengok dia flirt dengan perempuan tah sapa2 & his exes, lagi baik aku single kot. Hm. Better. Hati aku pun tak sakit tengok dia bermanja2 dengan perempuan lain kan. Tak buat depan aku pulak tu. Sorok2. Kau ingat aku ni buta? Haish..

Bad, bad relationship/love resume.

One more reason not to fight for it.

Sayang? Of course. Tapi aku tak nak biar hati aku menanah dengan perangai dia lagi. Hidup tak lama. Kalau esok aku mati, kan dah sia2 hidup? Sibuk dengan orang lain, hati aku dah rupa debu. Baik aku jaga diri sendiri dulu. Dia bukannya peduli aku hidup ke mati pun. Aku je yang kepoh nak risaukan dia sangat. Nak buat apa? Sia2 je. Dia dah besar panjang. Pandai la dia jaga diri.

Then again, aku rasa, lama jugak ni untuk aku get over relationship ni. Lama kot. Attached. Susah sikit nak let go. Maybe'll take a couple of months. Once aku dah stabil nanti, ok lah kot. Gotta beautify myself balik. Dah lama diri sendiri terbiar. Nak mekap pun dah tak berapa rajin dah. Hm. Teruk betul!

Stop sighing lah! Take a deep breath, turn over a new leaf.

I can do it!

Life is full of surprises~

No comments:

Post a Comment