Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Tuesday, September 13, 2011

Lonely Road


Verse 1
Hush my baby, Don't you cry.
I'll dry your eyes. Fulfill your heart's desire.
Let's go in. Try again.
Careful this time. Broken promises linger in our mind.

I'll give in completely. Hearts break so easy.
I know. Believe me. Oh, I've tried.
But my arms can hold you. My kiss console you.
I'll come and love you tonight.

Verse 2
Come and share my house, my home, and all I own.
I'd love to give to you.
Aren't you tired of going along this lonely road?
It takes its toll on you.

Give me your emotion, your heart's devotion.
Give anything you like.
And I'll give understanding. Life's so demanding.
I'm all you need to get by.

Chorus
And I...
I love, I love, I love
Love hurts sometimes
But this feels right.

And You...
You love, you love, you love
Though you've been burned
You still return.

Still return
Still return to love (Oh)
Keep coming back to love (Ah oh)


Bila aku dengar lagu ni, aku mau return. Aku mau macam dulu. Tak peduli macam mana teruk kau lukakan hati aku, aku tetap mau. Sebab aku sayang. Aku tau aku masih sayang. Macam mana aku tau? Hari ni, aku masih menggigil berdepan kamu. Masih. Aku tak tau kenapa. Aku lemah depan kamu. Apa yang aku buat, semuanya pura2. Aku cuma pura2 kuat, tunjukkan muka moody yang plastik didepanmu. Tapi hakikatnya hanya aku yang tahu. Hari2 aku mintak pada Tuhan kekuatan, tapi dengan kamu aku lemah. Kau macam kryptonite aku. Dan dengan masih ada sikit sayang tu, aku masih nak cuba. Pertahankan apa yang aku ada dengan kamu. Teruskan perancangan kita, perjalanan kita. Sama2 kita bina sedaya upaya.

...

Tapi, bila aku fikir balik, untuk apa? Untuk apa aku masih nak simpan perasaan tu kalau kau tak sikit pun peduli? Untuk apa aku berharap kalau kau tak pernah mau bagi jawapan? Untuk apa aku sayangkan kau bila hati kau bukan sepenuhnya untuk aku? Setiap kali kau sendiri, kau cari mantanmu. Setiap kali. Kau lebih suka begitu. Kau lebih suka bersama kawan2 & mantan kau. Kau seolah2 benci pada aku. Kau bebas, kau tak dijaga, tak dikawal. Kau tak punya siapa untuk tegur, rajuk & bantu. Mungkin rasanya kau lebih suka begitu. Bujang, hidup senang tak dikekang. Untuk itu, tak ada guna aku berharap, sebab dalam hati kau mantan pemiliknya masih ada. Katamu semua mantanmu masih kau sayang. Bermakna aku berkongsi hatimu dengan yang lainnya? Sedangkan hati aku seluruhnya untuk kamu! 

Untuk apa, untuk apa aku disini mengharapkanmu tapi aku hakikatnya hanya berkongsi hatimu? Lebih baik aku sendiri sampai mati daripada berkongsi kau yang paling aku sayang! Aku lebih rela begitu. Tak pernah aku pinta apa yang tak mampu kau tunai. Dari dulu sampai sekarang, yang aku mau hanya seluruh hatimu. Hanya itu. Hatimu. Kadang aku fikir sendiri, apa kau betul2 cintai aku? Sebab, kalau sayang kau takkan sakiti aku. Kalau sayang, kau ambil berat akan perasaanku. Kalau sayang, kau peduli apa mahuku. Dan kalau kau sayang, kau hormati perasaan & permintaan aku. Tapi kau tak buat tu. Macam mana untuk aku terus menaruh harapan, sedang hati aku sendiri tak mampu aku ubatkan.

Aku mau happy dengan kamu. Tapi aku tau itu tak mungkin berlaku. Aku bukan lagi dalam hatimu, itu aku tahu. Rindu, memang aku terlalu rindu. Tapi kau tak nampak aku. Dalam hati, minda & fikiran, cuma ada mantanmu. Dia segala2nya untukmu. Segala apa yang aku lakukan untukmu, masih tak terlawan dengan mantanmu. Bagaimana aku usaha untuk menangi hatimu, tetap lagi kau pilih mantanmu. Walau macam mana aku ada disisimu setiap kali kau memerlukan, tetap juga kau pilih mantanmu. Aku bukan siapa2 bagimu. Aku cuma orang suruhan yang menurut segala perintah & kemahuanmu. Namun bukan aku yang utama untukmu, kau pilih mantanmu. Hatimu tak punya tempat untukku. Aku faham. Tak perlu lagi aku menunggu. 

Pedih bila aku tau, tapi tak mengapa. Dalam hari2ku, doa aku panjatkan untuk kebahagiaanmu. Moga satu hari nanti kau juga turut sama berdoa. Aku mohon pada Tuhan agar pintu hatimu dibuka & ditiupkan hidayah. Aku tau hatimu. Bukalah hatimu untuk Yang Esa. Moga dengan rahmatnya kau ketemu bahagia yang selalu kau cari2. Aku hanya mampu berdoa. Yang memutuskan untuk berubah itu cuma kamu. Aku hanya mampu tunjukkan pintu, yang akan membukanya nanti kamu.

Aku bukan bidadarimu. Kau pilih mantanmu, bukan aku.


No comments:

Post a Comment