Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Saturday, September 24, 2011

Demi Waktu. Sampai Bila Harus Menunggu.

Betul lah. Dia still tak dapat lupakan ex dia. Motif? Dah dekat 2 tahun dia dengan aku, dalam hati dia still ada ex dia? Aku rasa bodoh gila. Serius. Rasa shitty gila! Rasa macam sia2 apa yang aku bagi kat dia selama ni. Everything is given for nothing. Sebab dia still ingat kat ex dia. Tuhan, aku crumble! Selama ni rasa insecure aku memang bersebab lah. Not me, really. It's him. Aku rasa macam ada benda tajam cucuk2 dada aku. Sakit!

Sampai bila, baru aku dapat rasa hati dia sepenuhnya untuk aku? Mungkin takkan jadi hal tu. Mungkin takkan pernah aku akan rasa cinta dia satu2nya untuk aku. Sebab sampai bila2 ex dia disimpan dalam hati.

Maafkan dia? Sentiasa. Luka macam mana pun aku, setiap kali dia sakitkan hati aku, memang aku selalu maafkan dia. Tapi sampai bila dia nak harapkan maaf dari aku sedangkan dia sendiri tak letak 100% untuk aku? And sampai bila aku nak simpan rasa insecure kat minah tu? Aku tau, aku bukan minah stylo, bukan seksi, bukan dambaan lelaki macam minah tu. Aku plain. Tak ada apa2 yang special kat aku. Mungkin sebab tu, mungkin kat situ dia tak dapat lupa minah tu. Mungkin. Aku tak tau. Aku bukan perempuan yang setiap kali keluar rumah pakai mekap tebal, pakai miniskirt, rambut buat cantik2. Bukan aku.

Mungkin jugak sebab dia lama dengan minah tu. That's why dia susah nak lupa. Tapi takkan tak boleh let go? Sampai dah bertunangan dengan aku pun still simpan minah tu dalam hati? Untuk apa? Macam mana aku nak spend life aku dengan dia kalau minah tu jugak yang dia ingat2 selalu? Aku tak faham. Sepatutnya bila dah bertunang, dah nak kahwin, hati dia, attention dia cuma untuk aku. Bukan untuk mana2 ex dia. Aku. Future wife dia. Yang akan jaga dia sampai bila2, yang akan lahirkan anak2 dia.

Haih. Orang kata perempuan complicated. Tapi aku tengok, lelaki sebenarnya jauh lagi complicated. Pandai control macho je.

No comments:

Post a Comment