Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Thursday, September 22, 2011

Confusion.

Semalam, aku MC. Sakit! Haha. Lepak rumah je. Tengah malam, dia text aku. Tanya kenapa aku tak datang training. Pelik. Memang aku pelik. Kenapa? Selama ni dia buat bodoh je kat aku. Lalu sebelah pun buat tak nampak je. Tiba2 semalam nak text as if dia caring kat aku. Weird.

Hari ni, buddy session kat call floor. Ada la si budak junior pergi tanya dia pasal aku. Aku gf dia ke? The best part is that dia boleh mengaku aku gf dia. Motif? Padahal lalu sebelah aku, buat macam aku tak wujud je. Siap berdating dengan pompuan tah mana2. Lagi nak buat benda2 yg aku tak suka. Aku tak faham. Kenapa dia buat macam tu? Apa niat dia? Kalau nak teruskan relation ni, aku dah bagitau dia yang aku akan tunggu dia. Tapi cara dia macam tak nak dah. Apa ni? Jangan main2 boleh tak?

Aku dapat tau dia marah aku kat fb. Cakap aku ego la, berani aku putuskan hubungan dengan dia la.. Padahal awal2 lagi aku dah bagitau dia yang aku tunggu dia. Masih lagi aku yang ego ke? Aku dah mintak maaf, aku dah mengaku aku salah. Aku dah bagitau dia banyak kali yang aku akan tunggu dia. Tak ada apa2 pun?

And to think about it, dia yang buat hal. Dah tau aku tak boleh terima dia kawan balik dengan ex dia, kenapa buat jugak? Kenapa nak sakitkan hati aku? Ada aku pernah contact mana2 ex aku just untuk berkawan? Tak ada. Aku contact diorang bersebab. Bukan just untuk suka2, bukan untuk apa2. Kalau aku boleh buat, kenapa dia tak boleh buat? Dia tak pernah nak faham part tu. Aku tak suka, aku tak suka la! Kenapa nak buat jugak? Kan dah kena!

Kalau dia expect untuk aku tunggu dia sampai bila2, mungkin itu mustahil. Aku bukan tiang, aku bukan pungguk yang tunggu bulan. Aku manusia. Aku pun ada hati, ada perasaan, ada kemahuan untuk ada kekasih hati. Aku takkan mampu untuk tunggu dia lama2.

Selagi aku mampu tunggu, aku akann tunggu. Selagi ada rasa dalam hati aku untuk dia, aku akan tunggu. Tapi bila perasaan tu dah fade away, aku akan move on dengan life aku even aku tak punya sapa2. Migrate pergi German ke? Auntie Susanne mesti happy kalau aku pergi sana.

Aku sedia maafkan segala apa yang dia buat kat aku. Tapi dia susah nak maafkan salah aku. Nak buat macam mana, kan? Orang dah tak nak. Aku pun tak nak lah jadi hidung tak mancung, pipi tersorong2.. Pasrah jelaa..

No comments:

Post a Comment