Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Friday, September 16, 2011

It was raining, that Night.


I let it fall, my heart. And as it fell you rose to claim it
It was dark and I was over, until you kissed my lips and you saved me
My hands, they're strong. But my knees were far too weak
To stand in your arms, without falling to your feet
But there's a side to you, that I never knew, never knew.
All the things you'd say, they were never true, never true,
And the games you play, you would always win, always win.
But I set fire to the rain, watched it pour as I touched your face,
Well, it burned while I cried, 'cause I heard it screaming out your name, your name!
When I lay with you, I could stay there, close my eyes
Feel you here forever. You and me together, nothing gets better
'Cause there's a side to you, that I never knew, never knew,
All the things you'd say, they were never true, never true,
And the games you play, you would always win, always win.
But I set fire to the rain, watched it pour as I touched your face,
Well, it burned while I cried, 'cause I heard it screaming out your name, your name!
I set fire to the rain,and I threw us into the flames
Well, it felt something died, 'cause I knew that that was the last time, the last time!
Sometimes I wake up by the door, that heart you caught must be waiting for you
Even now when we're already over, I can't help myself from looking for you
I set fire to the rain, watched it pour as I touched your face,
Well, it burned while I cried, 'cause I heard it screaming out your name, your name
I set fire to the rain, and I threw us into the flames
Well, it felt something died, 'cause I knew that was the last time, the last time, oh, oh!
Let it burn, let it burn, let it burn!



Aku rasa macam lagu kena dengan aku sekarang. Repeat, repeat, repeat. Tambah pulak dengan suara Adele, memang power ah lagu ni. Sampai aku dah boleh hafal dah. Kalo dah masuk KTV aku nak karok lagu ni nanti. Hahaha!

Tiap2 bait lirik lagu ni macam cerita hubungan aku dengan dia. Suka duka dari mula2 aku kenal & berkapel dengan dia. Sampailah ke hujung hubungan kitorang. Memang terkesan kat aku. Terbayang2 hubungan kitorang. Verses, bridge. Layan perasaan je bila dengar. Huhu.

Semalam. Kali terakhir aku pandang dia dengan rasa sayang. Kali terakhir aku rasa warmth dari pelukan dia, dengar nafas dia kat telinga aku. Kali terakhir jugak aku pesan untuk dia jaga diri.

Malam semalam aku tau, ini kali terakhir hubungan aku dengan dia berantakan. Lepas ni dah tak ada lagi bergaduh, tak ada lagi salah faham, tak ada lagi mengamuk, maki2, & takkan ada lagi aku cemburu, marah or nasihat dia. Tak ada jugak lagi aku nak halang apa yang dia nak buat, dengan siapa dia nak berkawan, macam mana dia nak tentukan life dia. Tak ada jugak aku untuk jaga dia, peluk dia malam2, layan sembang kereta & future dia. Semua tu dah jadi 1 buku tebal yang aku simpan dalam hati. Tak mungkin aku akan jumpa lagi hubungan macam ni lepas ni.

Ralatnya aku, hati aku nak tengok dia berubah. Aku nak bantu dia berubah. Tapi aku cuma sempat ubah sikit je dalam diri dia. Perubahan2 serius aku tak sempat. 2 tahun tak cukup untuk aku lembutkan hati dia. Silap aku jugak, sometimes aku gunakan kekerasan. Sometimes aku tak peduli hati dia, aku ikut hati aku je. Aku pentingkan diri. Tapi nak buat macam mana, aku menangis air mata darah pun masa takkan undur balik. Life goes on, even aku tak nak. Hati aku still ada kat bulan puasa haritu. Hm, entahlah. Kadang2 aku rasa macam aku tak ada jodoh dengan dia. Kadang2 pulak aku rasa macam ni semua dugaan nak kahwin. Yang mana satu betul, aku pun tak tau. Sigh. Mungkin belum masa aku kot. Walaupun aku nak dia kat sebelah aku sampai bila2, regardless macam mana teruk hubungan kitorang.

Aku gagal. Aku gagal jadikan dia lelaki budiman. Aku gagal jadikan dia lelaki sejati. Aku gagal dalam hubungan ni. Gagal jadikan hubungan kitorang harmoni. Aku gagal jadi pasangan yang lebih baik untuk dia. Aku lemah, tak cukup kuat untuk jaga dia. Tak cukup wise untuk handle dia. Tak cukup sabar untuk tahan kerenah dia. Islam kata, dengan sabar mudah2an orang tu lembut hati. Tapi aku lupa part tu, aku nak fast results. That's where I failed the most, sabar. Apa yang orang sekeliling aku cakap, tak boleh pakai. Suruh balas apa yang dia buat la, tunjuk girl power la. Those are bad ways to tackle a man. Aku silap.

Ralatnya lagi, aku tak faham kenapa dia masih nak berkawan dengan ex dia. Aku tak nampak apa2 kepentingan or benefit yang dia dapat kalau berkawan dengan ex dia. Entah kenapa dia still nak kawan dengan ex dia, sedangkan dia sendiri tau minah tu bermusuh dengan aku. Motif? Berkawan dengan tunang aku, tapi bermusuh dengan aku. Doesn't make any sense. Dia pun, macam tak peduli. Aku jealous ke, aku kecik hati ke, dia still nak contact ex dia. Tak bother langsung. Hm, aku pun tak faham. Plus, kalau dia nak berkawan dengan ex dia, kenapa tak clarify dengan ex dia pasal the truth? Kenapa dia biarkan je minah tu anggap aku perampas? Itu lagi aku tak faham. Nak play innocent ke? Kejam sangat tu, biarkan. Actually, itu yang aku harapkan dari dia. Jelaskan perkara sebenar kat minah tu. But it never happened. Tiu. Jadilah aku perampas sampai bila2. Now that dah putus, jadilah aku yang orang kata perampas tak hidup bahagia. Hm.. What to do...

Hari raya, aku marah. Even sebelum2 tu pun, aku jadi pemarah. Silap sikit je nak marah. Selalunya aku boleh kawal marah aku. Tapi bila dah nak dekat2 raya, aku makin bukan diri aku. Bukan aku yang boleh menangkan sabar daripada marah. Bila aku sendiri, bila aku start mengadu pada Allah balik, baru aku sedar betapa tinggal solat & maksiat buat aku jadi macam tu. Aku jadi sangat provocative, pendendam, angry. Mungkin jugak sebab aku dah lama sabar dengan dia, aku senang explode. Cumanya kali ni aku keterlaluan. Aku sendiri pun rasa melampau. Mungkin sebab tu dia tak dapat maafkan aku lagi. My bad, it made me lose one hell of a relationship. Pasrah jela. Nak buat macam mana, orang dah tak nak. Takkan aku nak paksa. Itu keputusan dia. Walaupun dia tak kata apa2, aku faham yang dia dah tak nak teruskan lagi.

Abang aku tanya, percaya Allah tak? Ya, aku percaya Allah. Aku redha dengan keputusan Dia, dengan ujian Dia. Aku cuma mintak kekuatan dari Dia untuk go through ujian ni, & go on dengan life aku. Aku syukur dengan apa yang aku ada dari Dia.

Aku yakin pada ketentuan Allah. Betul apa orang cakap, kalau kita mengadu pada Dia, rasa tenang gila! Aku dah dapat tu. Betul cakap abang aku, yang penting niat dalam hati kita ikhlas untuk mintak kat Dia, insyaAllah Dia akan dengar permintaan kita.

Untuk satu2nya lelaki yang aku panggil fiancee, tiap2 hari aku doa pada Tuhan supaya Dia bukakan hati kau untuk terima hidayah & jadi hamba yang beriman & bertakwa pada-Nya. Aku doakan kau jadi lelaki yang lebih baik, & moga2 hati kau terbuka untuk tunaikan 5 Rukun agama kita. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment