Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Tuesday, September 27, 2011

Kerna Terpaksa...

Aku tak suka tengok & dengar pasal dia dengan minah tu. Macam2 aku dengar pasal minah tu kat budak2 Broadband. Mungkin dia tak tau lagi minah tu siapa. Biarlah masa yang tentukan, lambat laun nanti  dia tau sendiri. Aku tak nak pergi cakap kat dia, sebab aku tau dia takkan percaya. Jap lagi dia tarbiah aku, silap2 dia mengamuk. So biar dia dengar, tengok dengan mata & telinga dia, bukan dari aku.

Tadi aku nampak minah tu, dia pun nampak aku. Dia stare aku, aku pun stare-lah dia balik. Haha! Nampak obvious dari pandangan dia, yang dia tak suka aku. In fact pandang aku macam musuh. Biarkanlah dia.

Dalam keadaan macam ni, aku terpaksa pasrah je, terpaksa letak sepenuh trust kat dia. Takkan aku nak pergi serang minah tu jangan kacau BF aku? Tak macam budak2 pulak kan? Rasa macam menggelabah lebih pulak aku rasa, sedangkan apa yang aku dengar, minah tu yang cari2 dia. Bukan dia yang hegeh2 kat minah tu. Even aku tau macam mana dia treat minah tu, sebelum dia baik balik dengan aku. Aku kenal dia. Aku tau dia tengah serabut macam mana nak jauhkan diri dari minah tu, macam mana nak stay friends & aku tau dia tak nak terus putus kawan macam tu je dengan minah tu, even apa yang aku dengar pasal diorang memang buat aku hurt. Aku tau dia perlukan masa. Takpe, aku bagi dia masa. Biar dia settle dengan minah tu. Jangan sampai melarat2 je dah. Aku tak nak sampai jadi macam kes dulu. Cumanya, kalaulah minah tu datang confront aku untuk rebut dia, aku takkan teragak2 cakap dia tunang, bakal suami aku. Minah tu nak maki aku ke, nak tumbuk muka aku ke, yang aku tau Hubby aku tetap Hubby aku. Yang lain2 aku tak peduli. Unless kalau dia yang nak kat minah tu. Memang aku tak boleh buat apa2 la...

Hubby, aku tau dia sayang aku. Dia cuma perlu tanya diri dia sendiri; kalau betul2 dia sayang aku, kalau betul2 aku yang boleh jaga dia, and dia nak aku ada kat sebelah dia sampai bila2, pandai2 la dia settle dengan minah tu cepat2. Kalau betul2 dia sayang aku, pandai2lah dia pilih~

Samada dia nak jaga hati orang yang dia baru kenal, atau nak jaga hati orang yang dia panggil GF, yang dia kata dia sayang & sayang kat dia.

No comments:

Post a Comment