Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Monday, February 22, 2010

Trust Issue Lagi..

I don't trust him. Aku tak tau kenapa, macam mana boleh jadi macam ni, tapi aku susah nak percaya kata2 dia. Buat la apa pun, aku tetap dah tak boleh nak percaya dia. Buat2 percaya je. To think about this, what's the point of staying with him if I don't even trust him? Haha. Soalan cepumas. Aku tengok dia, aku jadi tak sampai hati. Seriously tak sampai hati. Yes, aku tau aku sayang dia. Memang aku sayang dia. Tapi untuk letakkan 100% trust kat dia, no. Never. Aku takkan ulangi silap yang aku buat dulu. Percaya punya percaya, hidup2 aku kena tipu. Memang terbaik lah.

Bila aku tengok dia, aku tau, there's a lot of things that he keeps to himself. All the pain, offences, sacrifices that he actually doesn't have to do to others, aku nampak semua tu. He tries to fulfill everyone's wish and needs, tak kira macam mana pun dia tetap akan cuba penuhi kalo ada orang/kawan yang mintak tolong dia. Itu salah satu persamaan aku dengan dia. (dia yang notice dulu, aku setuju je) Aku tak nak dia bersusah sangat untuk orang lain, bila orang tak appreciate jasa dia. Aku nak tatang dia, nak jaga, treat him right, make him feel comfortable when he's with me. And that aku nak dia sayang aku for who I am. Bukan sebab duit ke, rupa ke apa ke - kalo sebab rupa, tua nanti huduh jugak aku nanti. Dah huduh, dia nak pergi cari yang muda2 pulak? Macam tu? Aih..

Kalo nak diikutkan hati aku, dari segi apa pun, ciri dia memang tak kena dengan aku. Memang totally bukan taste aku. Aku pun reti pilih rupa jugak, bukan main cekup je sapa2 pun. Tak lawa anak2 aku nanti. Haha. Let's see, slanted eyes, bukan taste aku. Aku minat mata bundar/deep eyes. Badan besar, bukan taste aku. Aku suka yang sedang2 je. Kalo muscular tu kira bonus lah. Hihi. Tinggi gila untuk aku, jenuh aku nak sesuaikan diri dengan dia. Tinggi sangat! Aku 160cm. Cari yang dalam 175cm ke, OK lah. Lepas tu, rambut panjang. Memang la aku tak minat, biar rambut tu pendek, nampak kemas. Aku suka+selesa. Dah tu, temper tak ingat. Aku ni lembut, so aku kalo boleh tak nak la lelaki yang jenis kasar/panas baran. Aku cari stok2 yang gentle, tak kasar, suara tak macam petir kat langit nu.

Lagi satu, kalo nak diikutkan hati aku, memang la aku tak ber-partner dengan dia. Sebab? Dia tu ex kawan aku! Mana la aku boleh nak sapu bekas kawan aku (even aku dah buat pun). Rasa bersalah sampai bila2 kot. Dari mula lagi, aku memang tak nak dia. Not him, I wanted the other guy. He fits my type. Mostly. I didn't like him, I wanted to stay away from him. I didn't want to be a backstabber. But he kept chasing over me. Willing to do anything, buy me anything, drive me everywhere. He showed effort. And I'm touched.

Seriously if people ask me how did I end up with him? I'll just tell them it's fate. Ya, fate. I didn't want him in the first place. He craved for me. He always found ways to see me, to hang out with me etc. And when the relationship became so tensed, I gave in; gambled - thinking that this man could be the one for me. This man could give me everything I need. Gila macam mana aku justify perasaan aku, aku manipulate hati aku untuk terima dia and forget the other guy. Guilt is everywhere at first - felt like I'm lying to him about my feelings when I told him I'm falling for him but actually I haven't. I still had feelings for the other guy. Payah sungguh!

I justified everything, manipulated every single teeny weeny feelings so that I can actually really see him as who he is - the Love, attention, affection. How he chased me, how I tried running away, how he seemed so enthusiastic in making me his girl - take a good care of me, tried to give me everything I need, felt like I was a princess then. But, yeah, eventually I melted. After trying hard manipulating myself into loving him, I do now, Love him.

But there's a problem.

I don't trust him! No matter what he does, I can't put total trust on him anymore. He'll have to really prove himself to me, what he's worth of. After what he did to me - all those lies and so on, he'll need to prove that he's the Man! Or else, what will be? Guess we'll just part ways..

1 comment:

  1. cinta jgn 100%
    sebab cinta bkn utk makhluk tapi utk Sang Pencipta ;)
    kita sesama makhluyk hanya sekadar berkasih sayang..
    apa pun sayang diri itu dulu k ;)

    ReplyDelete