Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Monday, February 1, 2010

Battle Hopper

Hari ni, tak pergi kelas.. tidur sampai lebam kat rumah Pak Jay. Bangun, Darl nak pergi kerja dia hantar aku balik rumah, aku tanya petnag ni ambik aku tak, dia kata 'ye, nanti petna gbalik kerja I amik U' then dia terus pergi kerja. Petang, aku tunggu2 dia datang - dari pukul 6 petang aku tunggu sampai la pukul 7. Bila aku call dia tak angkat, dua kali aku call, then mesej lepas tu aku call lagi sekali baru dia angkat. Aku tanya, 'u datang amik I tak?' Suara dia dengar macam tegang gila, macam tengah bengang/marah. Marah aku sebab tanya pasal dia datang ke tak aku pun tak tau la..

Tadi siang aku tinggal laptop kat rumah Pak Jay, ingatkan nak mintak tolong dia formatkan laptop aku masuk Windows 7 tapi bila aku tanya Darl tadi, dia kata 'Jay tak buat lagi, kan dia kerja?' aku tau la dia kerja, aku tanya je kot. Takkan la nak tanya pun tak boleh sampai dia nak marah2 aku? Salah ke aku nak tanya? Entah kenapa aku sedih sangat bila dia marah2 aku macam tu tadi, rasa macam aku ni tah sapa2 je yang tanya dia pasal hal peribadi yang buat dia marah. Tak boleh ke dia cakap baik2? Aku ni dah la hati tisu, lagi2 dengan dia, orang yang paling dekat dalam hati aku, mestila aku expect dia at least cakap tak menengking-nengking dengan aku. Terasa sungguh lah..

Aku nak jumpa dia, itu pun tak boleh jugak? Aih...tak tau la aku macam mana nak handle lelaki sorang ni.. Kenapa lelaki pun ada mood swings ha? Aku ingat orang pompuan je yang selalu ada mood swings. Kalo ye pun tengah marah, jangan la lepas kat aku. Aku tatau pape, call2 terus dapat tengking dia. Ikut hati nak aje aku marah balik, tapi aku tau api tak boleh bagi minyak, so aku diam je. Cari rokok, lepas tension hisap rokok kat luar.

Dok kat luar, aku tengok je motor dia yang ada dia tinggal kat rumah - Battle Hopper. Aku naik motor tu, tatau kenapa tiba2 aku rasa sedih sangat bila teringat kat dia. And entah la jugak kenapa aku rasa macam motor tu paham aku (macam orang la pulak) tengah sedih pasal tuan dia buat hal. Aku hisap rokok atas motor tu, habis hisap rokok, aku peluk motor tu menangis mengadu kat dia. Entah gila apa buat aku sampai boleh pergi mengadu kat motor. Tapi tulah, aku rasa macam motor tu hidup - macam ada soul.

Duduk lama kat atas motor tu, aku still megharap kat dia untuk datang and I can see him. But I think that is just a mere empty hope. Deep inside, amongst hopes for him, aku tau dia takkan datang kat aku malam ni. Aku berfikir sendiri, apa la yang dia buat sampai aku call pun tak angkat, mesej aku hantar pun tak berbalas. Sibuk sangat ke pun sampai a single text saying that he's busy pun tak boleh reply?

Sedih la. Adoi...

Bila datang situation macam ni, aku mula la fikir bukan2.. Tak la sampai aku nak doubt dia, tapi after all those things yang jadi kat aku dengan lelaki2 sebelum ni buat aku jadi takut - takut dicurangi lagi sekali. Aku takut aku kehilangan orang yang aku sayang..lagi sekali. Aku tak sanggup.

Malam ni, aku buat kerja gila bila frust dengan bf sendiri - pergi mengadu kat motor dia yang aku rasa macam ada soul. seolah-olah motor tu faham dengan keadaan aku - miserable sangat2 malam ni.











Gila ke aku?
Berfikir atas motor..

No comments:

Post a Comment