Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Sunday, June 3, 2012

Tied

The other day aku pergi wedding kawan aku, I talked to the bride's aunt. Aku bagitau la kenapa aku tak ada along the days diorang prepare wedding tu. Dia cakap ok, then we started talking.

Aunt: Kenapa tak baik dengan dia dah?
Aku: Entah lah..
Aunt: Pegi tanya dia betul2. Nak kawan ke nak kahwin. Kalo nak kahwin, bagi dia 6 bulan je. Kalo tak kahwin, tak payah terus.

Aku: Masalahnya bila saya nak kahwin, dia nak kawan. Tapi bila dia nak kahwin dia pulak yang nak kawan je.
Aunt: *geleng kepala & ketawa*


That's actually what I feel sometimes. Aku kadang2 tak tau apa yang patut aku decide. Kahwin? Aku tak rasa kitorang dah ready. Or at least me, for that matter. Tapi kadang2 aku rasa nak buat gila ajak dia kahwin je terus. Tak payah semak2 kepala. Buat kerja gila pegi menikah kat Thailand, balik bayar jabatan 3k, then buat kenduri. Tak payah nak semak2 prepare paperwork ape jadah lagi ntah.

Itu kalau aku. Itu kalo aku betul2 nak kahwin & tak nak menyusahkan diri sendiri. Senang. Tapi masalahnya betul ke aku nak kahwin? And at this moment, dengan dia. Really? Aku nak gamble?

Aku selalu terfikir jugak, katakan la aku kahwin dengan dia. Sang monster tu. Takut jugak aku, kalo gaduh & kena pukul lagi. Plus, aku pun takut nanti kena curang pulak. And the other thing, kalo ye pun aku nak buat gila kahwin, kalo aku pilih dia; dia pilih aku ke? Dia nak settle down dengan aku ke? Daripada gaya macam dia tak nak je. Takkan aku nak hegeh2 kat dia ajak kahwin? Macam popmuan desperate la pulak.

Aku suka ayat ni: One of the best feelings in the world is when you hug someone you love, and they hug you back even tighter. Aku pernah rasa. Dengan dia. Tapi ada lagi ke semua tu? Macam dah fade pun ada. Macam dah tak ada apa2 yang kitorang boleh fix dalam relationship ni. Weird. Sebab at the same time, aku tak tau kenapa tiba2 aku nak try lagi dengan dia. Aku tak paham dengan diri sendiri. Sangat3 weird.

Aku selalu fikir, apa yang ada kat dia, yang buat aku susah sangat nak let go? Apa? Apa? Aku tak dapat jawapan. Tapi bila aku fikir2 balik, apa yang dia buat kat aku & untuk aku, benda2 tu aku tak pernah dapat. Not from his predecessors. All those crazy things yang kitorang buat untuk each other yang kadang2 buat aku lekat dengan dia.

And the nights. And the consummation. Argh! itu yang buat aku lagi susah nak blah. Rare. Even kadang2 aku tak berapa suka, tapi best! Dafuq, man! Aku dah tak patut fikir dah benda2 macam tu. Aku tak rasa hubungan ni boleh pegi lagi. Macam dah sampai final stop. Macam dah tak boleh fix lagi dah.

Maybe.


No comments:

Post a Comment