Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Sunday, October 25, 2009

Why Oh Why...

It has been 3 months and nearly two weeks and I'm feeling like hell. Mum is not approving him hanya sebab dia tak ada degree dalam tangan dia. And that her current boyfriend is so much of a wealthy person. Kaya lah sangat. I hate it when she brings him up on every event that happens. No matter what, and by that I meant no matter what event. She always said; kau tu baru je kenal dia, kau tu baru je berapa bulan dengan dia.. I hate it when she says that.

True, I've only been with him for a short period of time. But that doesn't mean she can blame him on everything! No matter directly or indirectly! I hate this situation where, her boyfriend is staying in this house for over a week now, but she won't let me out to see my boyfriend! What is that? How can that be fair to me?!

Absolutely not fair!!

Dah ramai yang cakap dengan aku perangai macam si ketam yang nak ajar anak berjalan lurus, tapi diri sendiri berjalan senget. Dah ramai sangat. Tapi diri sendiri tak sedar-sedar lagi. Masih jugak nak teruskan life yang tah pape dengan boyfriend yang dia claim bagus sangat tu.

Belajar Tarikat lah, ape lah..

Kalau setakat nak makan je boleh mengaji, boleh baca ayat-ayat suci, tapi solat lima waktu tak buat, even solat Jumaat pun tak pergi, pastu dok melepak kat rumah ni macam dia punya rumah and then nak ajar aku disiplin sedangkan dia dok tidur dengan mak aku, baik tak payah la nak canang-canangkan kat orang yang dia tu a good Muslim ke apa ke.

Tak payah.

Memang ada some good qualities in him, especially bila dia dok tolong mak aku kemas rumah la apa la.. of course dia suka ada orang tolong buat kerja2 dia. Tak payah di suruh2 pun rumah+ laman orang tua tu dia dah tolong kemaskan. Tapi tak payah la tunjuk bagus dia tu kat depan orang. Mentang2lah dah hidup lama, apa je yang orang muda2 ni buat semua dia nak kondem. Even depan bapak sedara aku pun dia nak tunjuk bagus. Apa punya orang la dia ni.

Tak paham aku.
Serius tak paham.

Dah tu, bila aku cakap boyfriend aku tu bukan orang senang, bukan banyak duit, bukan berpelajaran tinggi, dua2 dok cucuk aku slowly, cakap itu lah, ini lah, bagi mesej+hint nak aku tinggalkan boyfriend aku yang sorang tu.

Apakejadah??

Aku yang pilih dia, aku suka dia, and the most important thing is, I love him! Bagi aku, itu yang penting. Pasal dia tak ada degree ke apa ke, itu belakang kira. Sebabnya, aku tau duit boleh cari kat mana2. Tapi cinta+kasih sayang aku tak boleh jumpa kat tepi longkang macam mana aku jumpa duit.

And then, dengan dia ni, after a couple of months together barulah aku dapat rasa dia tunjuk yang dia sayang kat aku. Takkan aku nak lepaskan dia macam tu je? Aku takkan semudah tu nak lepaskan dia lepas semua usaha yang aku dah bagi untuk dapatkan hati dia. Takkan sekali-kali aku buat macam tu. Aku tak nak lukakan dia, and at the same time I don't want to be hurt myself. And I definitely don't want to be like my former and his other former partners.

Back to the issue.

Apa yang aku boleh buat, itupun selagi aku boleh buat sekarang ni; tak tau lah tahan sampai bila, sabar je. Sabar, sabar dan sabar. Tu je lah. Aku tau, setiap kali aku bukak pasal salah+silap dia, mau tak mau dia tetap pusing balik kat salah aku. Ada je yang dia nak korek sampai ada jugak salah aku no matter what. So, in the end, daripada aku dok bergaduh+bertekak dengan dia and cari salah each other, lebih baik aku diam je. Lagi banyak aku diam, lagi kurang aku bertegang urat. Biar la hati sakit macam mana pun, selagi aku diam selagi tu aku tak porak perandakan this so-called a happy family of mine.

Tapi diam tak bererti kalah.

No comments:

Post a Comment