Actng Mets

My photo
KL+UPM, Silver State., Malaysia
This is like my electronic diary. I write what I feel. I write when I'm sad, angry, upset. I whine, I mourn, I curse, I cry here. If you don't like it, or you just want to know how pathetic my life is and use it against me, DON'T read.

Friday, July 3, 2009

Cerah Putih Datangnya Seri

There's actually nothing much to write hari ni, since aku tak buat apa2 kat rumah. Menghabiskan masa mengadap lappie je. So, aku terfikir nak post benda alah ni. Not to say a poem or anything, merely some sort of a feeling I had back in Perlis and aku pun tak tau macam mana boleh jadi benda ni. Tapi it's just an expression, even though aku ni takdelah religious sangat. Huhu.
Saat mata terpejam
Hati rapat ditutup
Hijab gelap meredup kalbu
Jalanan jatuhnya pasir hidup, tanpa arah lurus

Muncul sang cahaya,
Biar malap tak berseri
Walau jauh dari diri
Tangan menjangkau cuba
Ingin hati menggapai secebis
Cahaya itu yang tinggalnya
Kesan jauh dalam ke jiwa

Petanda yang diberi Kamu
Suara yang menggema sedar
Aura menggegar kuatnya raga
Buat aku terpana, akan
Besarnya kuasa yang ada
Meliputi segala apa
Harus bagaimana? Ku cuba
Meletak derap langkah
Membersih hati bernanah
Merawat jiwa redup melanda
Pohonku setiap jenguknya suria
Agar menghindar hitam gelita
Cerah putih datangnya seri
Pada-Mu Maha segala
Pintaku selurusnya jalan menghadap



Originally expressed;
June 30, 3.36 AM.

No comments:

Post a Comment